Dumnezeu Bogat


Tu cred ca după articolul despre WC-uri n-o sa mai citesti nimic .Ai dreptate , eu l’am scris deoarece eram asa de entuziasmata despre tehnologiile astea a japonezilor si asa de dezamagita cind ma gindeam la WC-urile din capitala …Daca te-am suparat sau scandalizat cumva , te rog sa ma ierti …


Tu crezi? „Adică?” Cum adica , crezi sau nu crezi ? 
În si, cum , unde? ” ..In general in Dumnezeu ..Ok , lasa … Eu nu ştiu dacă cred si cum am mai spus-o nu ştiu daca e Omul o invenţie a lui Dumnezeu sau Dumnezeu o invenţie a omului ” Nia nu ne’i spus asa ceva ” Nu tie ? Atunci cred ca altcuiva , nu mai tin minte dar stiu ca e un dubiu pe care  o sa-l port cu mine la cimitir .
Sa-ti spun  un secret , eu mă rog în fiecare seara , serios . Nu ştiu dacă mă rog la Dumnezeu , si nici nu am idee cine se ascunde sub numele de Dumnezeu , sau poate mă rog la îngeri  sau la demoni „hou nebuno ! ” , ok idea era ca ma rog . Cred  ca cred , dar nu stiu in ce cred..important e sa crezi nu ?  Numai ca traditia ne-a impus sa asociem credinta cu mersul la biserica , Oh da, biserica! lăcaşul sfînt a lui Dumnezeu …Sfînt pe naiba !!! (oh Doamne , iartă-mă:) ) . Sint  persoane care în fiecare duminica  stau in genunchi pe podelele reci ale bisericii si bat matanii si stiu toate cîntecele pe de rost de parca ar avea acasa Cd-ul cu discografia , insa dupa ce ies pe poarta bisericii devin egoisti, vorbesc prostii , nu-si ajuta semenii si tot asa ..Dar nu despre oameni vreau sa vorbesc , ci despre biserica…

Cu doi sau trei veri in urma  am fost cu fostul meu prieten la  Mănăstirea Hincu. Ah da ai fost si tu ? Sper ca erai imbracata in fusta lunga …Eu nu. Aveam un maiou ca nu mi se vedea nici gitul (si transpirata ca nu-ti zic) , o pereche de blugi si  mi-am luat si o batista sa-mi acopar capul . Nu m-au lasat sa intru ! Deci doua femei de acolo m-au oprit si m-au obligat sa cumpar doua batiste sa mi le pun imprejurul corpului astfel încît sa se formeze un fel de fusta (prostii) . 30 de lei. Si Doamne , nu-mi pare rau , dar zic eu daca eu nu aveam 30 de lei nu puteam sa intru in manastire ? Adică dacă ai fusta poţi intra , dacă ai blugi nu poti . Asta e clasificarea ! 
Vrei sa vorbim si despre luminari ? La biserica din satul meu costa 1 leu lumînarea. In piata costa 25 de bani. Daca eu nu am un  leu, pentru ca nu-l am , nu pot sa aprind o luminare. 
Lumînările trebuie cumparate din biserica! Pentru ca in biserica sint sfintite!
Iti zic eu ce-i sfintit , buzunarul , nu luminarile …
Doamne iarta-ma ! 

5 comentarii

  1. Asa experienta am avut si eu la Hincu si La Peciorskaia La Kiev….ma incaierasem cu calugarita, ca nu ma lasa sa intru fara broboada sa vad niste moaste, nie ne trebuia? La care ea nio zis „v ciujoi monastiri s svoim ustavom ne hodim..” In genere multe is inventate de om si nicidecum de Dumnezeu, Allah, Buda cum vrei asa zii. Daca as avea o putere as scoate religiile de fata pamintului!

    1. Exact asta e si faza ! ..Eu nu vreau sa’mi iau pacate asupra mea ca cred ca cele pe care le am , imi ajiung …dar ma uit si la papa ista …figura religioasa, mesagerul lui Dumnezeu pe pamint..are inele de aur ca daca le’ar vinde ar da de mincare la jumatate de Africa …Ehh una-i religia si alta-i credinta

  2. Pe Papa ca si pe toti susu pusii in toate bisericile trebuie scosi si basta. Inele si bihuterii, aur ticsit in icoane, ridicol pina la imposibil! Ieri la stiri au aratat ca dantela de pe forma lui Papa, la minici, manjetele, adica sint facute manual, de o mesterita din centrul bruselului, sa faca o manjeta ii ia jumate de an…si in dependenta de motiv pretul variaza intre 1000 si 5000 euro pentru o manjeta….hell, oare asta e normal? Si mai vorbim de criza….si tot ei provaduiesc ca bogatia fericire nu aduce, dar se scalda in donatii si banii de la cei mai tristi ca ei. E o mafie ca peste tot si aici, foarte bine incrustata.

  3. De-ar sti bunic-mea la ce idei am ajuns eu azi… S-ar rasturna in mormint de vre-o mie de ori. Ea, care m-a invatat „Tatal nostru” si „Ingerasul meu”.. La biserica m-o dus de mina, prin glodul satului.. m-o invatat sa aduc ori sa cumpar minimum 3 luminari (cu cit mai mult cu-atit mai bine) si pe la ce sfinti sa le pun… Cite matanii sa bat si la care icoana-i mai important… Ce parte pe la care icoana sa pup… Ah da, si miina preotului, numaidecit!!! Se trezea- isi facea cruce de vre-o 20 de minute si se culca tot asa… Si nu stiu daca s-a gindit vre-o data, sarmana, la semnificatia cuvintelor ce le spunea seara de seara timp de mai mult de 80 de ani… pai in cazul buneilor nostri, care stiau de-abia de-abia a citi si nici o Biblie in timpul Uniunii Sovetice nu-si puteau permite ori gasi, ca nu se vindeau, poi biserica era un singur loc unde se puteau duce dupa „hrana spirituala”, doar nu la „sobranie de kolhoz” ar fi gasit-o, da?
    Noi azi suntem mai avantajati ca ei. Avem acces la informatie. Avem internet si o multime de carti de tot soi- vrei despre Allah- poftim, Zoroastru-„just press download here”… Pofta de a vizita „lacasul sfint” mi-a trecut cind vre-o 6 ani in urma am vazut „pricelistul” bisericii la care ma duceam din cind in cind: Cununia- min 500 lei, Botezul- min 300 lei, samd.. Ah da, si icoana facatoare de minuni, acoperita cu cercei si inele de aur… Cind stateam in fata ei- parca m-a fulgerat: „Pai eu acum la aur si bani ma rog.. Si la pomelnic mai ca 100 de lei am dat. Unul de astea „speciali”…
    E un pasaj in Biblie, cind Iisus, cuprins de minie a rasturnat tablele vanzatorilor de pasari si animale pentru sacrificiu ce erau in hramul Ierusalimuliu… si ce-ar face El acum?
    Pai si daca m-a facut El (Dumnezeu, Allah, Iehova, Tetragramaton, Sfinta Treime ori cum nu L-am numi, tot n-o sa-L pricepem) daca m-a facut dupa chipul Sau si mi-a dat ochi sa vad, urechi s-aud si o miiiiiiiica Scintee de-a Sa, ca sa pot sa cuget si sa-l simt… la ce-mi trebuie un interlocutor intre mine si El??? Mai ales cu toate „procoluri” pe care le-a comis interlocutorul asta timp de secole de tortura si avaritie… scuze de polemica, ai atins o struna ce-a rasunat…

    1. Katea , aceasi poveste : eu stiu toate rugaciunile pe de rost si cind eram mica ii invatam eu pe altii ce icoane sa pupe si unde sa aprinda lumanarile , dar eu zic : de cit sa platesc o slujba (si iar Doamne Iarta-ma) mai bine ajut un sarac sau nu ? …Ii trist sa vezi cum stam toti ca marionetele si dansam pe ritmul lor .Biserica e politica economie , nu lacasul lui Dumnezeu sau Allah sau cum ai spus tu ..chiama-L cum vrei .Tre de imbracat in fuste lungi ….tre de cumparat luminari ..tre de nu mai stiu ce…Si vezi babuta aia care saraca vine iarna in galosi ca nu are cu ce se incalta si da ultimul leu sa cumpere o luminare…Asta-i iad..

Lasă un răspuns

