Teleportare


Eu calatorescSANYO DIGITAL CAMERA foarte mult . Cu imaginatia . Deseori ma duc acasa . Cu imaginatia . Si im place acasa, la Moldova . Imi place sa astept maxi taxi-ul sa ma duca la Chisinau . E un oras frumos , un pic prea modern pentru gusturile mele extravagante , prea „sur si verde” o combinatie nereusita de culori , dar nu ma dezgusta , dimpotriva   verdele naturii si cladirile triste reprezinta bine tara . Oooo, in sfirsit am ajuns la Chisinau , ma cobor in fata centrului comercial UNIC,asa numitul UNIVERMAG  dar inca nu intru ,asteapta. Hai mai intii in tirg , sa ne plimbam un pic . Verde la semafor , trec drumul si ma inghesuiesc si eu printre oameni care vin si se duc cu copii de mina , cu torbele tiganesti murdare , cu sacose rupte . La coltul pietei se aud deja melodiile lui Adrian Copilul Minune si cele a lui Adrian Ursu ..pare un remix de David Guetta , nu se intelege nimic doar note muzicale care se incilcesc prin aerul plin de smog. Din partea dreapta ma atrage si ma respinge mirosul uleiului vechi a pirojosilor pe care ii vinde teotea , intorc privirea  si vad trei barbati in pantaloni sport si pantofi eleganti care fumeaza tigari Doina si  cu miinile pline de unsuoare si unghiile negre tin hapsin pirojosii in mina. „Otrava pentru sioaresiiiii , pentru barbati infideli , otravaaaaa” : vocea babutei rasuna toata piata si acopera melodia de doi bani a manelelor. E colorat tirgul nostru : Oja pentru unghii , prezervative , ciocolate, baterii , pasapoarte, genti, jvacica, toate impreuna una peste alta. Dupa aia bichini si chilotei „10 lei , fetita, daca iei doua perechi ti le dau cu 7”  (asta  odata ca acuma cu 10 lei nici la WC nu te duci ) . Dar hai sa iesim din piata ca nu mai pot , prea multa lume pentru un spatiu asa mic si eu sufar de claustrofobie.

Iata-ne pe bulevardul lui Stefan , The boulevard of broken dreams! E ciudat sint mai multe chioscuri  de cartele de reincare decit urne . De fapt sint si urne , da-s pline si lumea mai arunca si pe jos , ca nu-i la ei acasa nu ? Ia uite la astea doua in fustita mini si pantofi , zici ca vin de la universitate? Hmm daca la Universitate se duc asa , la discoteca cum se impodoghesc? Ok , las imaginatia sa-si faca treaba ;). Trecem pe linga McDonald’s si vad cum lumea inculta de la sate maninca cu gura deschisa si clefaie , si le cade maioneza pe maica ,si ia te uita la fetitele de la masa ceea : de departe imi par cam  de 13- 14 ani , cu iphon-uri in mina si tigara in gura, cu parul vopsit …au stil padrujili. Cred ca eu am ramas oleaca in urma .

Vino in parc sa ne odihnim  , ne asezam pe banca asta e ok ? Ah, asta’i murdara de excremente de hulubi , hai pe cealalta . Apropo de hulubi,in fata noastra doi hulubasi , mai mai sa faca dragoste in public, tot se pupa si se imping , si se bijbie pe sub maica si pe sub sutien. Normalitate . Ok , mi-as tirii cizmele  pina la monument , dar stiu deja ca o sa ma simt ca o oaie neagra intr-o turma de oi albe: acolo e locul intilnirilor, protestelor, fotografiilor la nunta  si n-am eu treaba . Daca tu te duci , saluta-l pe Stefan si din partea mea si zi-i ca-i norocos ca nu s-a nascut in anii 90′.

2 comentarii

    1. Multumesc frumos . Tu nu stii cit ma bucur sa stiu ca cineva in afare de mine (ca ma rog le mai citesc si eu , macar dupa ce le’am scris ) le citeste . Acum am idei noi , un pic mai „serioase” ..Sper sa placa 🙂

Lasă un răspuns

