Hirtie pe pereti


13-imbianchinoCam cu 6 ani ani in urma fusesem la o colega de clasa cu care trebuia sa facem un fel de „referat ” despre viteza luminii . Parintii fetei , amindoi arhitecti , oameni bogati ,el cu pantofi dintr-aia ca lucesc de parca i-a uns cu ulei , mama-sa cu geanta Louis Vuiton de 800 de euro ..Oameni departeeee dar departe tare de stilul si conceptia mea de viata . In drum spre casa fetei ma chinuiau gindurile : o sa trebuiasca sa ma descalt la intrare, au covor pe jos, oare cum e baia, dar daca am ciorapii rupti , daca imi put picioarele ce fac ? Sun la usa , iese menajera (au si menajera ca-i greu sa deschizi usa singura): intrati , intrati . Eu intru oleaca rusinoasa , oleaca preocupata de ciorapi , picioare si alte probleme cind cu un respir de usurinta am descoperit ca pot sa intru incaltata.

Prima mea impresia : Ce ??? Asta-i casa de doi arhitecti care se scalda in euro ca broasca in balta ? Pereti albi : doua trei tablouri stranii stil Picasso , un fel de tol african pus pe alt perete , o masa de lemn vechi ca de-o vedea bunica-mea o arunca fix in ripa , un pian si un divan. Camera colegei mele : pereti albi , cu postere de-a  adolescentilor de prost gust si poze din copilarie , un dulap , o masa de culoare roz antic ..si un patut ,gata ! Pfff…familie de tarani fara gust !  La noi in Moldova si cea mai saraca femeiusca tre sa-si cumpere perdele stralucitoare si aboie cu floricele .Dar cum asa fara aboie ? Ce’i cu voi oameni buni?

Regula numarul unu a unei „gospodine” : trebuie de incleiet aboie !! In fiecare camera de diferite culori si cu diferite floricele , patratale,ca eu am vazut ca vecina are di asheia ca parca ii perete , dar nu-i perete !!

Regula numarul doi : palas de 10 cm pe jos :ca tre sa ti se incilceasca printre degetele picioarelor cind mergi ,ca  sa treci dintr-o parte la cealalta a camerei iti convine sa zbori decit sa mergi pe palasul asta luxos

Regula numarul trei : un covor de ala turshesc pe peretele din sala , am vazut unu asa cu rosu si cu verde la piata iaca asela ar sta ghini cu aboia asta cafenie !!!

Oh da!!! Asta da Gust si stil : nu pereti albi si tablouri …Si daca nu esti satisfacut de acest design moldovenesc , mai pune niste flori artificiale , jucarii de pluche si o stenca cu fotografii ! Aici nu conteaza budget-ul ! Trebuie de pus bani de’o parte si de decorat casa asa cum se cuvine , ca nu cind or veni oaspetii sa-ti fie rusine …Tu ai vazut cumatra Vera si perdele cu lebede si-o pus ?O zis ca le-o cumparat de la Talciok ca-s mai ieftine si mai de calitate ca in magazin. Si asa toata viata , in fiecare an evro remont si perdele , si covoare noi ca nu cumva sa ramii in urma …Evro remont la constiinta trebuie de facut , ca casa-i casa si fara aboie si perdele …Apropo de perdele , eu ma duc pina la cumatra Vera sa vad ce perdele si-a cumparat…

12 comentarii

  1. 🙂
    hai ca mi-o placut abordarea… :)))
    dar nu uita ca uneori intr-o camera pustie, te simti mai acase decat intr-o camera in care sufletul tau se simte in plus:)
    apropo, de aboie care parca-s perete, da nu-s perete.. am shi eu de acelea..:))

    1. Multumesc (si e un Multumesc cu M mare XD)…Eu cred ca gresesc oleaca in a scrie asa , dar scriu tot ce-mi vine in cap fara prea multa elaborare de ginduri ..Aboia ii frumoasa , dar nu cu covor deasupra , de desubt , prin parti si perdele lucioase (sau ai si din alea?:) ) Cit despre camera ..eu ma simt bine acolo unde nu ma simt singura…si asta se intimpla rar …fie camera pustie , fie plina de covoare …sint persoane care’s mai absente ca un covor ..

      1. ei.. ad tot cand tzii mai urat de tot.. te mai shiorsai de vre-un cofor de acela flocos, shi-tzi sta ami ushor:))

        tu scrie scrie ca scrii bine!

  2. foarte exact lamurit fraza cu aboie,,,ai si tu, da si eu…am eu uite si fa si tu(ca la Moldova ,e si normal,traditie e traditie)

    1. Multumesc Ghenady , pai da …ca cums a ramii in urma vecinei ? Care are casa mai bogata ??? iarba mai verde si capra da mai mult lapte ..Si asta pentru ca ne pasa de ce cred altii …si nu ne gindim ca miine murim si aboia ramine acolo pe perete

  3. Aboia tine mai cald, de aia si se schimba la fiecare moda noua. Perdelele tre sa fie si ele fresh, tiuli plus draperii din alea grele cusute la la teatru sau castele. Sincer, niciodata nu am fost adepta la peretii inveliti si excesul zorzonat prin odai. Multi altii cred in tiatia. Am sa scriu odata la tema asta si eu.

    1. Ahaha pai da : aboia cel putin de doua ori pe an tre de schimbat , asa cum face toata lumea „normala ” nu ? Exces si cheltuiala de bani numai pentru gura lumii , sad story !! Tu scrie ca eu am sa citesc cu mare drag 😛

  4. Cum s-ar spune: ”Rău mai trăiesc. Mașina fără acoperiș. Telefon fără taste. Vin din secolul trecut.”

    M-a amuzat tare postarea, iar frazele reflectă realitatea.
    Un lucru însă care vreau să-l menționez este că omul își face locuința deja și în dependență de factorii geografici spre exemplu. Vreau să spun că nu poți avea una și aceeași locuință cu unul din altă zonă climatică.
    Ce ține de distribuirea resurselor financiare și GUST, cu siguranță e o lacună enormă la poporul nostru. Totul denotă firea sheea ”țigănească” nu știu cum să-i zic.
    P.S. Cum se numeau tablourile? )))

    1. Ahaha vorba aceasta n’o mai auzisem , dar suna bine ! Cu siguranta pozitia geografica are rolul ei . Eu nu dau vina pe bastinasii Republicii pentru irosirea banilor si muncii in zadar ..eu pr si simplu incerc sa arat cit sintem de „naivi” si de fudui ..Tu daca intri in casa bunicei mele , iti pare ca esti in Gradina Botanica din Plastic , ca sa nu mai vorbesc de toale si covoare ..dar asta e 🙂
      Ah tablourile nu stiu , dar erau abstracte c..as zice cubism sau ceva genul Kandinskii plus-minus 🙂 Ca eu pe vremea ceea auzisem de Picasso numai in fraza „alo , aloooooo sint eu , Picasso , ti-am dat bip (hgsafhga) si sint voinic, dar sa stii nu-ti cer nimic ” 🙂

Lasă un răspuns

